Programe de formare avizate

 

Nr. crt.

Domeniul tematic al programului

Denumirea programului

Grup țintă

Formă de organi-zare

Nr. total de ore

Față-în-față

Online sincron

Online asincron

Coordonator program

1.         

Abilitare curriculară în domeniul de specialitate

Abordări metodologice și practice în predarea istoriei și geografiei la ciclul primar

Personal didactic cu predare la ciclul primar

Blended-learning

30

15

0

15

Alt Adina Cornelia

2.         

Abilitare curriculară în domeniul de specialitate

Curs de învățare și citire rapidă pentru copii

Învățători și profesori din ciclul gimnazial

Blended-learning

40

20

0

20

Alt Adina Cornelia

3.         

Abilitare curriculară în domeniul de specialitate

Elemente de didactică a Istoriei

Personal didactic de predare din învăţământul preuniversitar

Blended-learning

24

12

0

12

Alt Adina Cornelia

4.         

Abilitare curriculară în domeniul de specialitate

Metode și tehnici de evaluare diferențiată a  randamentului şcolar al elevilor, la disciplina GEOGRAFIE

Profesori de geografie, în special cei debutanți

Blended-learning

26

13

0

13

Alt Adina Cornelia

5.         

Abilitare curriculară în domeniul de specialitate

Rolul metodelor de autodezvoltare personală psihoterapeutice (psihodramatice, analiza tranzacțională, etc) în dezvoltarea abilităților personale de a gestiona adecvat situații problematice la clasă/grupă

Inspectori școlari/cadre didactice din toate ciclurile de învățământ

Blended-learning

40

20

0

20

Alt Adina Cornelia

6.         

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Metode eficiente de adaptare a preșcolarilor la grădiniță – Prima zi de grădi

Educatori/ Profesori educație timpurie

Blended-learning

26

13

0

13

Gabor Nicoleta Laura

7.         

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Dezvoltarea limbajului în educația timpurie- strategii de intervenție și evaluare

Cadre didactice din ciclul antepreșcolar/ preşcolar

Blended-learning

30

23

0

7

Gabor Nicoleta Laura

8.         

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Strategii inovative de proiectare, evaluare și adaptare a activităților educative în educația timpurie, centrate pe joc, explorare și dezvoltare a autonomiei copilului

Cadre didactice din ciclul antepreșcolar/ preşcolar

Blended-learning

30

23

0

7

Gabor Nicoleta Laura

9.         

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Abilitarea curriculară a cadrelor didactice din învățământul primar pentru clasa pregătitoare

Cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare ale județului Satu Mare

Blended-learning

16

8

0

8

Gabor Nicoleta Laura

10.      

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Abilitare Curriculară: proiectare, predare, evaluare  -  COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ/LIMBA ȘI LITERATURA ROMÂNĂ- învățământ primar  LRO

Cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare ale județului Satu Mare

Blended-learning

24

13

0

11

Gabor Nicoleta Laura

11.      

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Abilitare Curriculară: proiectare, predare, evaluare  - MATEMATICĂ ȘI EXPLORAREA MEDIULUI/MATEMATICĂ – învățământ primar  LRO

Cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare ale județului Satu Mare

Blended-learning

24

13

0

11

Gabor Nicoleta Laura

12.      

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Abilitarea cadrelor didactice pentru realizarea unei evaluări de calitate , adaptate specificului învățământului primar

Cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare ale județului Satu Mare

Blended-learning

20

11

0

9

Gabor Nicoleta Laura

13.      

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Inteligența emoțională – antrenorul minții

Cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare ale județului Satu Mare

Blended-learning

20

12

0

8

Gabor Nicoleta Laura

14.      

Abilitate curriculară în domeniul de specialitate

Abilitarea curriculară a cadrelor didactice debutante și în curs de calificare din învățământul primar

Cadre didactice din învățământul primar din unitățile școlare ale județului Satu Mare

Blended-learning

20

12

0

8

Gabor Nicoleta Laura

15.      

Abilitare curriculară în domeniul de specialitate

Algoritmica în gimnaziu

Profesori care predau informatica

Online

26

0

12

14

Hanc Liliana

16.      

Management educational/ Guvernanță

Managementul calității educației

Cadre didactice care activează în comisiile CEAC din învățământul preuniversitar sătmărean

Online

40

0

20

20

Hanc Liliana

17.      

Management educational/ Guvernanță

Management educațional aplicat

Directori și directori adjuncți, cadre didactice coordonatoare/ membri ai unor comisii interne ale școlii

Blended-learning

60

24

0

36

Hanc Liliana

18.      

Management educational/ Guvernanță

Carierea didactică – Management și consiliere

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Online

22

0

12

10

Gabor Nicoleta Laura

19.      

Mentorat didactic

Metode interactive de grup

Cadre didactice care predau la ciclul preșcolar

Online

40

0

20

20

Gabor Nicoleta Laura

20.      

Mentorat didactic

Pedagogie școlară și elemente de psihologie a educației[1]

Cadre didactice debutante și necalificate

Blended-learning

28

14

0

14

Gabor Nicoleta Laura

21.      

Mentorat didactic

DEFINITIVAT 2025 - Formarea continuă a debutanților în vederea susținerii examenelor naționale[2]

Cadre didactice debutante

Blended-learning

40

16

0

24

Hanc Liliana

22.      

Mentorat didactic

Titularizare 2025 - Formarea continuă a cadrelor didactice încadrate cu statul de suplinitor în vederea susținerii examenelor naționale de titularizare[3]

Cadre didactice suplinitoare

Blended-learning

40

16

0

24

Hanc Liliana

23.      

Mentorat didactic

METODIST 2025- Evaluare de calitate prin inspecția școlară[4] [5]

Profesori metodiști ai Inspectoratului Școlar Județean Satu Mare

Online

10

0

4

6

Hanc Liliana

24.      

Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale

Skills for High Quality Online Education

Învățători, profesori de gimnaziu și liceu

Online

40

0

20

20

Alt Adina Cornelia

25.      

Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale

Dezvoltarea competențelor digitale cu ajutorul gamificației

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar (limba de predare: limba maghiară)

Online

20

0

10

10

Gabor Nicoleta Laura

26.      

Autonomie pedagogică prin dezvoltarea abilităților digitale

Lecții interactive cu platforma Livresq

Cadre didactice din învățământul preuniversitar

Online

30

0

12

18

Hanc Liliana

27.      

Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală

Integrarea copiilor cu tulburări din spectrul autismului în învățământul de masă

Cadre didactice care predau la clasele unde sunt integrați copii cu TSA

Blended- learning

30

15

0

15

Alt Adina Cornelia

28.      

Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală

Formarea competențelor de gestionare a situațiilor problematice la preșcolari prin metode psihoterapeutice aplicate la grupă

Cadre didactice din ciclul preşcolar

Blended-learning

32

16

0

16

Alt Adina Cornelia

29.      

Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală

Screening, intervenție și coping adaptativ  - elemente semnificative în terapia copiilor cu tulburări (specifice) de învățare și de comunicare

Cadre didactice din învățământul primar și preșcolar, consilierii școlari

Online

40

0

28

12

Alt Adina Cornelia

30.      

Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală

Combaterea bullyingului și a discriminării în școală

Profesori diriginți, profesori învățământ primar

Blended-learning

24

12

0

12

Hanc Liliana

31.      

Educație incluzivă și combaterea discriminării în școală

Abilitarea cadrelor didactice din învăţământul de masă, în munca cu elevii cu cerinţe educative speciale

Cadre didactice din învățământul de masă (nu CSEI)

Blended-learning

26

14

0

12

Gabor Nicoleta Laura

32.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

Rolul profesorului de religie în combaterea bullying-ului

Profesori de religie de toate cultele

Online

26

0

13

13

Alt Adina Cornelia

33.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

Management-ul sindromului burnout

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar (limba de predare: limba română/ limba maghiară)

Blended-learning

24

12

0

12

Gabor Nicoleta Laura

34.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

ABC-ul emoțiilor

Cadre didactice pentru învăţământul primar, care în anul şcolar  2024-2025 coordonează  clasele I şi a II-a,  respectiv consilieri şcolari - judeţul Satu Mare

Online

20

0

8

12

Hanc Liliana

35.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

Cum să creștem sănătoși

Cadre didactice pentru învăţământul preşcolar şi primar care în anul şcolar 2024-2025 au copii în grupa mare şi cadre didactice din învăţământul primar care au copii în clasa pregătitoare în unităţile de învăţământ din judeţul Satu Mare

Online

20

0

8

12

Hanc Liliana

36.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

Curs de bază în domeniul prevenirii consumului de droguri

Cadre didactice/ Profesori consilieri din învăţământul gimnazial - judeţul Satu Mare

Blended- learning

20

8

0

12

Hanc Liliana

37.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

Eu și copilul meu

Cadre didactice/ Profesori consilieri/ Mediatori școlari din învăţământul gimnazial - judeţul Satu Mare

Blended-learning

20

8

0

12

Hanc Liliana

38.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

NECENZURAT

Cadre didactice/ Profesori consilieri din învăţământul gimnazial - judeţul Satu Mare

Blended-learning

20

8

0

12

Hanc Liliana

39.      

Prevenirea și combaterea violenței școlare, bullying-ului, a consumului de droguri și a altor forme de adicție

Curs de prevenire a comportamentelor de risc: violența școlară, bullying-ul și consumul/ traficul de droguri în rândul elevilor

 

Profesori diriginți din învăţământul gimnazial - judeţul Satu Mare

Online

21

0

9

12

Hanc Liliana

40.      

Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde

Rolul jocului experiențial în dezvoltarea personală a elevilor

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar (limba de predare: limba maghiară)

Blended-learning

20

10

0

10

Gabor Nicoleta Laura

41.      

Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde

Starea de bine a profesorilor și a elevilor

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar (limba de predare: limba maghiară)

Blended- learning

20

10

0

10

Gabor Nicoleta Laura

42.      

Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde

Programare Neuro -Lingvistica

Cadrele didactice și personalul de conducere, de îndrumare și control din școli

Online

60

0

24

36

Hanc Liliana

43.      

Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde

Managementul proiectelor

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Online

30

0

12

18

Hanc Liliana

44.      

Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde

Scrierea și implementarea proiectelor europene

Cadre didactice și personal de conducere, de îndrumare și control din școli

Online

60

0

24

36

Hanc Liliana

45.      

Educație pentru dezvoltare durabilă/ Educație pentru tranziție verde

Iubește, cunoaște, ocrotește! – educație pentru tranziție verde/ educație ecologică

Personal didactic din învățământul preuniversitar

Blended-learning

24

12

0

12

Gabor Nicoleta Laura

46.      

Educație interculturală, multicuturală și plurilingvism

Competența de comunicare în context inter, multi și pluricultural

Profesori de limba și literatura română, profesori pentru învățământul primar, profesori din aria curriculară „Limbă și comunicare”

Blended-learning

26

13

0

13

Alt Adina Cornelia

47.      

Educație interculturală, multicuturală și plurilingvism

Importanța limbii engleze în derularea proiectelor internaționale

Cadre didactice din învăţământul preuniversitar

Blended-learning

32

16

0

16

Gabor Nicoleta Laura

48.      

Educație pentru acordarea primului ajutor

Dezvoltarea abilităților privind îngrijirea copilului antepreșcolar și preșcolar- curs pentru îngrijitoare/infirmiere creșă

Îngrijitoare/ infirmiere creșă

Blended-learning

24

13

0

11

Gabor Nicoleta Laura

49.      

Educație pentru cetățenie democratică

Educație Socială - strategii de învățare activă

Personal didactic de predare din învăţământul preuniversitar, inclusiv suplinitori, debutanți

Blended-learning

24

12

0

12

Alt Adina Cornelia

50.      

Educație pentru sănătate

Stil de viaţă sănătos

Educatori, învățători, profesori de biologie și științe, profesori diriginți, părinţi

Online

40

0

20

20

Alt Adina Cornelia

51.      

Educație pentru drepturile omului

Educație parentală

Cadre didactice (educatori puericultori, educatoare, învățătoare, diriginți, părinți)

Blended-learning

28

14

0

14

Gabor Nicoleta Laura

52.      

Dezvoltarea competențelor emoționale și sociale și a cunoștințelor culturale

Să sărbătorim împreună! Trăirea evenimentelor anului și anotimpurilor prin intermediul pedagogiei Franz Kett

Personal didactic de predare, profesori în învățământul primar și preșcolar, institutori

Blended-learning

20

16

0

4

Gabor Nicoleta Laura

 

[1] Program de formare a unor competențe specifice procesului predare-învățare-evaluare pentru cadrele didactice care nu au absolvit programul de pregătire psihopedagogică
[2] Program de formare pentru pregătirea debutanților în vederea susținerii examenului național de definitivare în învățământ
[3] Program de formare pentru pregătirea cadrelor didactice încadrate pe perioadă determinată, în vederea participării la concursul național de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar
[4] Program de formare a cadrelor didactice care fac parte din comisia județeană de organizare și desfășurare a probelor practice/orale în profilul postului și a inspecțiilor speciale la clasă, din cadrul concursului național de ocupare a posturilor/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar
[5] Program de formare/activități de instruire pentru cadrele didactice selectate ca metodiști ai inspectoratului școlar